“PRÁZDNINY KoronaVirus”, aneb vyslyšení proseb po „ZASTAVENÍ SE“

Vzpomínáte si, jak náš svět vypadal, ještě před měsícem, před 14 dny, před týdnem? Stále jsme se někam hnali. Každodenní život lidí se za poslední desetiletí zrychlil. Nikdo neměl na nic čas, ani si neuvědomoval sílu okamžiku. Sílu přítomnosti. Nemyslete si, i já jsem v tom “vlaku jela”.  Dlouho jsem vnímala, že obecně společnost volá po uvolnění, zastavení se. Nikdo z nás však nebyl dost odhodlaný, tu zastávku si zajistit právě teď, hned, když ji potřebuje. Co za jedy nám do těla a vztahů přináší neustálé a úpěnlivé sledování aktuální situace, jsem popisovala v článku zde, proto se nyní ani coulem tématu nedotknu. Beru to tak, že už jsme všichni přeladění na radost. Pokud se tak necítíte, prosím přečtěte si článek o mém příběhu nejdříve, zde. 

Cítím, že se společnost rozdělila na tři skupiny. První propadá panice a svému strachu a ta druhá zase celou situaci bere na lehkou váhu. Ve třetí skupině jsou lidé, kteří situaci ohledně koronaviru berou tak, jak je. Jsou to lidé, kteří o problému ví, ale zároveň našli cestu k vnitřnímu klidu a beze strachu a s úsměvem tohle období přejdou. Jsou to lidé, kteří se zbytečně nevystavují nákaze, zůstávají v pohodlí domova, užívají si času pro sebe a respektují hygienická a jiná opatření státu. Tito lidé věří. Ne… Tito lidé ví, že svět se opět vrátí do pořádku a budou si moci svého života užívat zase naplno a čím více lidí to pochopí, tím dříve to bude. Pojďme! Pojďme se rozhodnout do této skupiny také patřit!

Přemýšlíte, co byste pro vlastní nadhled měli udělat? 

Vnímám prázdniny koronavirus jako vyslyšení našich hromadných proseb, po zastavení se. Jsou příležitostí alespoň zpomalit. Teď, když část populace nesmí do práce, děti do školy, restaurace, bary a jiná zábavní centra jsou uzavřená, musíme si čas vyplnit jinak. Jinak než zábavou z venku. Osobně vidím cest opravdu mnoho. A zvu vás na dobrodružnou cestu za lepším já. Nyní máme všichni čas přemýšlet, být, dýchat, žít.

Dobrodružná cesta k lepšímu já

Vezměte si papír a vypište si všechna pozitiva, které vám tato situace přináší

Nevíte? Stále si děláte starosti? Nechte mě, abych Vám pomohla. 

  • Jsme doma. S rodinou. Co více si přát? Konečně máme čas jeden na druhého. Za normálních okolnosti chodíme do práce, do školy, za kamarády, kdekoliv a na sebe si nalezneme jen pár chvilek každý den a někdy ani to. Ale teď? Teď máte tolik času! Tolik času na to, více si sebe užít, více se poznat a trávit spolu čas. Zahrajte si stolní hru! Tvořte spolu! Uvařte spolu! Dělejte cokoli, co máte rádi. Využijte čas naplno.
  • Studujte! Naučte se nový jazyk! Přihlaste se do online kurzu! 
  • Přečtěte si tu dlouho odkládanou zajímavou knihu/ebook/stránku. 
  • Odpočiňte si, naberte síly na další období života.
  • Začněte cvičit, tančit, meditovat nebo zdravě jíst – teď máte času dostatek, takže žádné vynechávání snídaně!
  • Pomozte potřebným! Některé organizace, domovy důchodců a nemocnice se na nás obrací s prosbou, že potřebují roušky. Máte-li doma látky a šicí stroj, spojte zábavné s užitečným. Některá města také vyzývají občany, aby jako dobrovolníci chodili nakupovat seniorům a lidem se sníženou imunitou. Angažujte se v dobré věci! Mrkněte na internet, určitě vaše pomocná ruka najde využití.
  • Čas na úklid. Nic nevyčistí mysl více než úklid. Věřte nebo ne, ale alespoň mně přijde, že když si uklidím byt, cítím se jak nový „uklizený“ člověk. Začněte například nejdříve v šuplíkách a skříních. To vám zaručeně pomůže změnit pozornost na teď a tady. Vyřaďte oblečení, které už nenosíte. Vytřiďte věci, které už nepotřebujete. Umyjte okna. Prohlédněte si staré fotografie. Vytřepejte koberce… Kdy, když ne teď?

Vyčistěte si hlavu

Na chvíli vydechněte a uspořádejte si myšlenky.

  1. Zapřemýšlejte o sobě. Zamyslete se, znovu, co od života chcete. Kde se teď nacházíte. Jestli jdete správnou cestou a jestli ne, co s tím musíte udělat a zkuste najít řešení.
  2. Udělejte si pořádek ve financích. Promyslete rezervy a případné cesty, jak peníze doplnit. Je možné, že situace povede ke sdílení rozpočtů v rodině. Na koho byste se mohli obrátit vy?
  3. Podívejte se na své vztahy. Jste spokojení? Máte kolem sebe lidi, kterým věříte a kterým chcete věnovat to nejcennější co máte – váš čas? Zamyslete se, jak si přejete, aby se ostatní chovali k vám. A co proto dnes děláte vy? Říkáte svým blízkým, že je máte rádi? Zkuste jít příkladem a chovat se přesně tak, jak by se ostatní měli chovat k vám.

A mohla bych pokračovat. Ovšem, když se zamyslíte nad předešlými větami, tak vás jistě napadne další, ta vaše cesta, jak tento čas využít na maximum. Buďme vděční za tento čas.

Najděte si čas jen pro sebe!

Po celou dobu zhluboka dýchejte. Ne nadarmo se říká, že dech je nositel života. Přijde-li na vás i přesto stres, naučte se jednu/ dvě antistresové techniky, které vás uvolní a udělají vám dobře. 

Nevíte kam na ně chodit? Pak si začněte meditací pro VDĚČNOST, kterou jsem pro vás nahrála v solné jeskyni. Osobně vás provedu z napětí přes vděčnost za každý smysl až k absolutnímu uvolnění a pocítění hluboké radosti.

Vědomě svému tělu přinášejte radost. 

Užívejte si i “nové povinnosti” jako je delší čas při umývání rukou nebo nošení roušky. S kolegyní Maruškou jsme pro vás připravily ukázkové materiály, podle kterých můžete efektivně využít čas v koupelně cvičením, nebo dokonce trénovat pod rouškou při nákupech nebo procházkách. 

Věříme, že vám vykouzlíme úsměv na tváři, více na této stránce: https://jogamaniak.cz/sirme-radost/#

Miluji život a jsem požitkář, užívám si každou chviličku. Nebylo tomu tak vždy. Před lety jsem věřila na tvrdou práci a život plný starostí. Až vlastní (ne)zdraví zastavilo můj úprk za … už ani nevím čím. Jóga se mi stala lékem, mámením, posláním, profesí. Fascinuje mě moudrost a samoléčebné schopnosti, kterými jsme všichni vybaveni. Jóga mi do života přinesla zdraví i radost. Obličejová jóga mě zbavila pigmentových skvrn. Hormonální jóga napravila (ne)plodnost a vnesla mír do duše. Cvičení po těhotné maminky mi pomáhá zvládat změny vlastního těla. Svým klientům předávám pohybem radostnou energii, cestu k životnímu elánu, k uzdravení, k sebelásce. Vedu semináře, píšu články, točím videa, tvořím online kurzy... Jsem autorkou Učebnice obličejové jógy . Hrdá jsem na výsledky výcviku 21 dní pro krásu , který v krátkém čase omlazuje tváře o několik let. Ráda se o své poznání podělím i s vámi. Více o mém příběhu si počtěte v Učebnici obličejové jógy .

Získejte zprávu o novém článku jako první

Nechcete se připravit o novinky na mém blogu? Nechejte mi zde svůj e-mail a jakmile se zde objeví nový článek, pošlu vám na něj odkaz.

Komentáře
  1. Jana napsal:

    Milá Kateřino, pro nás, co jsme už v důchodu, doba koronavirová žádné volno navíc nebylo a není. Spíše naopak. Zasáhlo nás omezení služeb, nemožnost stýkat se s dětmi, vnoučaty. Navíc se do nás všude naváží kdy máme chodit do obchodu, kdy tam akorát zavazíme, je až s podivem, kolik nenávisti dokážou vyjádřit lidé na sociálních sítích. Jakoby nikdo z nich neměl rodiče, prarodiče. Na druhou stranu nás nepostihl výpadek příjmů, možná později pocítíme nárůst cen. Ale to všichni.
    My máme zahradu u domu, rozumné sousedy, mohli jsme čas karantény trávit venku a určitě jsme se nenudili.
    Nejsme z těch, kdo se nechají strašit a stresovat médií. Usoudili jsme, že o celé nemoci vlastně ani ti kompetentní nic moc neví. Tudíž jsme přestali sledovat neustálé přemílání v médiích, řídíme se pouze nařízeními která se nás týkají a hlavně vlastním rozumem.
    Přeji nám všem, aby se co nejdříve vše uklidnilo, epidemie ustoupila a aby si lidé vzali aspoň trochu poučení a začali myslet a hlavně konat trochu jinak. I když zatím to tak nevypadá.
    Jana

    • Kateřina Pelcová napsal:

      Krásný den, Jano, děkuju za vaše slova. Mě a věřím, že i mnoho dalších čtenářů jste obohatila. Jsem ráda, že vy a vaše rodina jste v pořádku. S radostí z maličkostí, Káťa

  2. Broňa napsal:

    Taky tento čas nevnimam jako čas pro sebe. Jen stres a tlak ze strany zaměstnavatele. Ne každý může zůstat doma. ☹️

    • Kateřina Pelcová napsal:

      Krásný den, Broňo, děkuji za vaše slova. Myslím, že je velice důležité, abychom postupně viděli celek. Jedni byli „zavřeni“ doma. Jiní si nemohli ani oddechnout a zaměstnavatel na ně tlačil. Z vašich slov cítím vyčerpání. Přeji vám, ať máte prostor dopřát si odpočinek.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů